wtorek, 27 czerwca 2017

Rekomendacja: Miejsce Mojego Miłosierdzia i odpoczynku część 4

<<-- Przejdź do części 1

Rodzice miłują najbardziej dzieci najmniejsze. Im dusza mniejsza, tym więcej ją miłuję i tym więcej łask jej udzielam. Dusze małe posiadają moją pokorę; tej łaski pokory [Ja] im udzielam.

Wyrozumiałość na błędy i słabości rośnie z miłością dla ludzi i z tym większą litością pochylać się będzie nad nędzą ludzką. Jak matka pochyla się nad dzieckiem słabym, które wpadło w błoto i z miłością pomaga powstać, tak i [człowiek] wyrozumiały.

Niczym się nie niepokój. Choć odczuwasz jakieś przejścia, nie trać pokoju. Chcę, abyś w nim trwała. Do takich [dusz] przemawiam, które są zupełnie spokojne.

Jeśli upadniesz ze słabości, a uczynisz akt żalu, wtedy jeszcze większą mam z tego chwałę.

Wszelkie pokuty, cierpienia, modlitwy nie wyrównają wartości jednej ofiary Mszy św.

Umiłowałem krzyż i życie na nim położyłem. Krzyżem dzielę się z moimi wybranymi. To jest największy skarb i szczęście: przyjąć krzyż, tak go umiłować, jak Ja go umiłowałem. Takie dusze obdarzę nadzwyczajnymi łaskami. Niesienie krzyża jest przeciwne naturze, ale przezwyciężenie się jest Mi miłe i radość Mi sprawia. Dlatego wybranych nawiedzam krzyżami. Cierpienia znoszone z radością, sprawiają Mi radość. Przez cierpienia można ze Mną współodkupywać dusze. Całą ludzkość nawiedzam [nimi] nawet bez prośby. Wolą moją jednak jest, by prosić o łaskę znoszenia krzyża z radością.

Święta Teresa od Dzieciątka Jezus: Miłe są Jezusowi modlitwy, ale milsze cierpienia, bo wtedy dusza, która z radością cierpi, upodabnia się do swego Oblubieńca i ściśle się z Nim jednoczy.

Święta Teresa od Jezusa: Ze wszystkiego bądź zadowolona, zachowuj spokój i swobodę ducha, bo przez to pociągniesz i innych do spokoju. Bądź wesołego oblicza, a szatan nie będzie miał do ciebie dostępu. On wie, że masz na duszy podobieństwo Boże, gdy widzi twą twarz wesołą; trzyma się z daleka i lęka się takiej duszy, bo na jej twarzy już widzi wyryte podobieństwo Boże. Gdy dusza [jest] smutna i przygnębiona, szatan ma większy do niej dostęp, zamęt i niepokój w niej sprawuje. Radością swoją radość sprawiasz Jezusowi.

To, że pragniesz być wierną, już jest wiernością. Im dusza mniej udolna, im nędzniejsza, a pragnie Mnie kochać, tym więcej łask jej daję. Moją radością jest udzielać jak najwięcej łask duszy nieudolnej.

Pilnuj czasu na ziemi, bo od chwili życiowej zależy wieczność. Im więcej miłości zaskarbisz [sobie] na ziemi, tym większą miłością kochać Mnie będziesz w niebie. Przez miłość oddajesz Mi chwałę.

Brakami i ułomnościami twymi nie zasmucasz Mnie, ale zasmuciłabyś nieufnością.

Najmniejszą łaskę ceń więcej niż świat cały, bo świat zniknie, a łaska na wieki trwać będzie.

Przez cierpliwość i uprzejmość wobec bliźnich dusza zdobywa pokój i głęboką pokorę. Gotów jestem takiej duszy udzielić łask o jakiekolwiek prosić Mnie będzie.

Słabości i upadki giną w miłości jak iskry, które prędko giną. Ogień ważniejszy od iskier. W twojej tęsknocie za Mną giną twe upadki.

Wszystko, czego ci udzielam i czym cię nawiedzam, oddawaj Mi z powrotem, a gdy Mi to ofiarujesz, udoskonalę moimi zasługami. Wszystkim, co Mi oddajesz, tym chwałę Mi oddajesz, uwielbiasz dobroć i miłosierdzie moje, Ja zaś nowymi łaskami obdarowuję twą duszę.

Prostota i szczerość są to cnoty dziecięce, które wabią Mnie do udzielania łask. Jak dziecko w prostocie prosi, a ojciec z radością udziela mu [to], o co prosi, tak i Mnie tak się ta cnota podoba, że wabi Mnie do duszy, która ma prostotę.

Kochaj Mnie, bo nie patrzę na wielkość czynów, ale na miłość jaką Mnie kochasz. Rodzice kochają swe dzieci nie patrząc na ich czyny i nie żądając wielkich czynów od nich. Są zadowoleni, że dzieci ich kochają.

Mogę w jednej chwili usunąć miłość własną, ale ona jest niejako materiałem do ofiary. Ciągłe wysilanie się, jest ofiarą. Jak żołnierz za walkę otrzymuje odznaczenie, tak i ofiara z siebie będzie wynagrodzona; można nią dusze zbawiać.








Polecane artykuły:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklama

Wspomóż mnie lub zostań moim patronem już od 5 zł - sprawdź szczegóły