piątek, 8 lipca 2016

8 przeszkód w ożywianiu swojej wiary cz 2

Deklaracja wiary

    Pan Bóg każdą żywą istotę, jaką stworzył, obdarzył wolną wolą. Choć jest to prawda powszechnie znana, jednak bardzo często jej znaczenie jest niedoceniane. Widać to wyraźnie, chociażby w naszych modlitwach, kiedy modlimy się o to, by Bóg sprawił, aby tato przestał pić, a mama, aby nie krzyczała. Chociaż Pan Bóg ma taką moc i może to zmienić, nie robi tego, ponieważ musiałby zaingerować w wolną wolę taty, mamy czy kogokolwiek innego. My jednak jesteśmy zawiedzeni i gniewamy się na Pana Boga, że nie wysłuchuje naszych modlitw, a my chcemy przecież dobrze...

Wyraź swoją wolę

     Powyższy przykład niech stanie się dla nas przyczynkiem do zrozumienia, że „piłeczka” jest po naszej stronie. Chcąc ożywić swoją wiarę i zbliżyć się do Pana Boga, to my musimy wykonać pierwszy ruch. Pomimo tego, że Pan Bóg zawsze jest przy nas, nie może nic zrobić bez naszej zgody, inaczej zadałby gwałt naszej wolnej woli, a nie po to dał ją nam, aby teraz w nią ingerować. Jeżeli więc zapragnęliśmy pogłębić swoją wiarę, zwróćmy się do Pana Boga z odpowiednią deklaracją, np. takimi słowami: „Panie Boże, chcę, abyś był dla mnie ważny. Pomóż mi zmienić moje życie i zbliżyć się do Ciebie...”. 

Oddanie się pod kierownictwo Pana Boga


     Ja na przykład poszedłem dalej i wyraziłem oczekiwanie, że nie chcę martwego Boga, który jest gdzieś tam w Niebie i przypatruje się mojemu życiu. Skoro Pan Bóg jest bogiem żywym i prawdziwym, to oczekuję, że mój Bóg będzie przy mnie i będzie brał aktywny udział w moim życiu (jak na żywego boga przystało) – i tak też się stało... W późniejszym czasie, kiedy zacząłem rozwijać swoją duchowość, w sposób naturalny oddałem swoje życie pod kierownictwo Pana Boga, mówiąc: „Niech się stanie wszystko według Twojej woli...”. To normalna postawa na średnio zaawansowanym poziomie rozwoju duchowości chrześcijańskiej i każdy ją przyjmuje z tych osób, które Pan Bóg pociągnął ku Sobie. Kończąc ten wątek, dopowiem tylko, że później poszedłem jeszcze dalej, oddając pod władzę Pana Boga nie tylko swoje życie, ale i wolną wolę. Wyrażam to zgodą na ingerencję Pana Boga w moją wolną wolę, jeżeli uzna, że to, co chcę zrobić, miałoby być niewłaściwe lub w jakiś sposób niezgodne z Jego oczekiwaniem.

     Pamiętajmy więc o tej wartości, jaką jest wolna wola, bo ona jest dobrą kartą przetargową w naszej wierze i poprzez nią wiele możemy u Pana Boga osiągnąć. Wystarczy, że będziemy Pana Boga kochali lub pragnęli z własnej, nieprzymuszonej woli – to będzie doskonały wstęp do nawiązania bliskości z Panem Bogiem w późniejszym czasie.


Pragnienie Boga

     Trudno ożywić swoją wiarę, jeżeli poza chęcią, nie będziemy mieli Pana Boga w swojej uwadze. Po złożeniu deklaracji wiary im częściej będziemy o Panu Bogu myśleli i pragnęli Go, tym większa szansa na ożywienie swojej wiary. Pan Bóg lubi, kiedy się Go szuka, bo poszukiwanie wymaga z naszej strony zaangażowania i wzmaga pragnienie. Można tu zastosować słowa opisujące, czym jest rozłąka zakochanych, jakie kiedyś usłyszałem:

Rozłąka jest jak powiew wiatru:
gasi płomień zapałki,
a roznieca ognisko.

     Jeżeli nasza wiara będzie jak tlące się ognisko, to ożywienie wiary będzie jak powiew wiatru, który sprawi, że ognisko nagle buchnie wysokim płomieniem. Nie można więc zniechęcać się przeciwnościami, bo w ten sposób Pan Bóg sprawdza czystość naszego serca. Jeżeli szybko się zniechęcimy, to znaczyć będzie, że nasze pragnienie Boga było interesowne: chcieliśmy coś uzyskać, a skoro się nie udało, to rezygnujemy z takiego Boga. Czyste serce pragnie Pana Boga dla Niego samego, nawet gdybyśmy do końca swoich dni mieli nic od Niego nie otrzymać...

wiara

    Łącząc ze sobą wiedzę tego punktu z poprzednim, angażujmy się w poszukiwanie Boga, ale nie zapominajmy także prosić Go o pomoc i łaskę w chęci ożywienia swojej wiary. Na żadnym etapie swego życia, w żadnej sytuacji nie zapominajmy o Bogu. Zwracajmy się do Niego często i myślmy o Nim jeszcze częściej – w ten właśnie sposób buduje się przecież bliskie relacje z drugą osobą...


< Część 1    2/5    Część 3 >






Polecane artykuły:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Reklama

Wspomóż mnie lub zostań moim patronem już od 5 zł - sprawdź szczegóły